MAXA ugnen!

Idag blev det ett snabbt benpass med mkt böj
Väl hemma kördes det LASAGNE + BANANBRÖD! OMG! jag är så jäkla mätt och nöjd nu.

Här spexar jag till det som vanligt vid  18,50 snåret. OBS inte marängtestet, buken är tom!

Se och njut!!

Hohoh! BANANBRÖD! 5toast..

Recept:
Ingredienser:
2 1/2 dl mosad banan
2 ägg
1 1/2 dl vatten
5 dl vetemjöl
1tsk bikarbonat
2 tsk bakpulver
2 tsk kanel
2 msk flytande honung.

Mosa bananerna och blanda de med äggen och vattnet och rör om till en jämn lös smet. Tillsätt därefter de torra ingredienserna, dvs vetemjöl, bikarbonat, bakpulver, kanel och flytande honung och gör till en jämn deg/smet. Häll sedan degen i en avlång smord form och grädda i ugnen på 175 grader i ca 50 minuter i nedre falsen av ugnen.

OBS att ni har bakpulvret innan ni börjar baka. Själv fick jag utnyttja grannverksamheten och installera ett virusskydd för att få bakpulvret från min söta granntantalotta  : }

Kommentarer
Postat av: Dad

Mumma !

D ser gött ut d du "degar" ihop i ditt "nya" kök.

Finns d några fler flyttbilder ???????????

2009-03-09 @ 22:07:26
Postat av: Dad

2009-03-10 @ 18:53:27
Postat av: Dad

motti säger att nu ska jag testa Ditt bröd. puss

2009-03-10 @ 18:54:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Träningskompisen