Fobi

"Fobi (i den kliniska meningen av termen) är den vanligaste sortens ångestsyndrom. En amerikansk studie av National Institute of Mental Health visar att mellan 8,7% och 18,1% av amerikanerna lider av fobier. [2] Nedbrutet med ålder och kön, så kom studien fram till att fobier var den vanligaste sortens psykisk störning för alla kvinnor, och den näst vanligaste för män över 25 år."
Quote från Wikipedia..

SKÖNT, nu har jag äntligen fått en diagnos.
Det är nämligen så att jag har fobi för disktrasor och handtag till McDonalds och allmänna toaletter.
Känns som en befrielse nu.. jag som trott jag bara haft lite psykiska problem.
Jag tvättar alltså händerna direkt efter att jag tagit i en disktrasa. Jag vet inte vad det är som  är så äckligt med dom heller... lr jo det vet ja ju.
-Lukten
-Konsistensen
-att den sugit upp allt de äckliga på diskbänken. Om den legat i diskhon måste jag skölja ur den först.
Lärde mig dock på hemkunskapen i 9an att man skall skölja dem med kallt vatten för att undvika lukten, det fungerar men jag byter nog disktrasa som tjejer byter kläder. lol.


Skulle f*n behöva diskhanskar..så jag slipper ta i dom små äcklen..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Träningskompisen