"Varför städar inte vissa?" . . . . krig?



-Riktat mot mig. Antar jag..
Såg listan igår när jag kom från gymmet. Jävlar tänkte jag. IGEN.
Man blir ju hemmablind. Sitter det en lapp på samma ställe tillräckligt länge missar man den.

-Miss 1
28aug - 1 sept skulle jag ha städat trapputgången. Kom från Grekland den 31 aug och missade naturligtvis det. Fine, de tar jag på mig. Erbjöd mig att hjälpa den som hade nästa vecka men han sa att de va lurre. (Därav ingen signatur på städlistan från mitt håll)

-Miss 2
25-30 nov
Skyller på hemmablind och igår dvs den 7 såg jag lappen, då någon i trapphuset, jag har mina aningar, har markerat med överstrykningspenna och skrivit " Varför städar inte vissa?".. då jag missat det en tidigare gång kände jag mig träffad och satte genast igång och städa. Han som skulle gjort denna vecka dyker ner med en soppåse och frågar om inte det var hans v. Jag förklarar återigen att jag missade och kör den här veckan. Han gjorde ju min sist. Klockrent säger han och ler...

Skrev, skolpojk som jag är "förlåt missade min vecka, har städat nu" .. men jag var bra sugen att skriva något arg tillbaka.

Imorse har någon flyttat min cykel från min VIP parkering i källaren till den vanliga cykelparkeringen..
Någon.. denna någon.. har precis startat ett krig mot mig.. ( tror det är samma gnälliga person som skrev lappen )..

Fortsättning följer...



BTW Varför kan inte föreningen anställa städare? Va? Så lacka.. inte ens min lägenhet..
Funderar på att missa min städning med flit nästa gång..

Kommentarer
Postat av: vsson

Hårt jävla liv du lever. Snart är våren här, håll ut!

2008-12-08 @ 16:59:56
URL: http://vsson.blogg.se/
Postat av: syster

hahah, jag är på! KRIG!

2008-12-08 @ 22:41:15
URL: http://toveollas.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Träningskompisen