.:. Söndag och 2a advent .:.


Bilden är från Olofs trapputgång. Skrattar lite för migsjälv varje gång jag går förbi den..
EJ RKLAM tack..
Matlagning och Idol i fokus i fredags hos Tyden.
Bjöds på indisk kycklingryta med ris. Gott, gott gotti gott gott..
For desert, moi was bjuding på (obs 3 språk i samma mening) kiwi och apelsinsallad med Jordgubb&Lime kvarg.
OBS! innan kryddorna tillsattes..

Nyttigt OCH gott..
______________________________________________________________
Lördag och ätardag..+ lite fest hos syrran.
Man kan inte tro att syrran jobbar och jag pluggar om man kollar på maten denna kväll..
Jag : Kebabpizza + corona
Syrran : Ärtsoppa + mjölk


Min pizza... lr..

..syrrans "ärtsoppa"..
Det tog inte lång tid innan hon började tigga och be. Snäll som jag var fick hon gå loss på mina små rester när jag ätit klart...
Då var ärtsoppan inte lika attraktiv längre


Inflyttningsfesten var rikktigt riiiiiktigt trevlig. Jag och Fredrik bonda på twister men ingen hade lust att fota en mysiga scenen. Fredrik låg i princip på mig och jag fick jobba hårt för att vara stöttepelare. Jag var dock inte sen att fota när andra battlade.

Startup...

Tillsist var det bara johanna och hennes arbetskamrat kvar.. Lägg märke till Johannas fot bakom Nisses rygg.. "vänster fot grön!" Den gjorde hon bra..

Tack syrran! Riktigt fin kväll.
-Vid 10 snåret drog jag som utlovat till Westman och spelade lite TVspel med honom i hans och Linneas nya lya på väktargatan.  Hans gaddning på armen var färglaggd och finare.. Ska försöka fixa bild.

Söndag och andra advent.
Tänder ett ljus i min lägenhet och lyssnar på Rickard Wolfs - Decemberbarn. Julstämning vill jag lova!
Glad advent.
Gustaf

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Träningskompisen