Dagens U-landsproblem

Igår tvättade jag inför julen och kan inte låta bli att klaga lite. Det är inte första gången jag tänker tanken men första gången jag väljer att öppet klaga.

Man slänger in tvätten, sätter på programmet, 49 visas på displayen och man ställer in Timern på 50 min.
Upp, käka lite, läsa och 50 min senare kommer jag ner till Tvättmaskin. OBS att jag ställde timern på 50, inte 49 min.
När jag kommer ner i tvättstugan igen står maskinen och kör för fullt. på displayen står 01. Denna "01" står kvar där i ca 2,5 min. och när den är klar. då visas "0" som står där i säkert 1 min till. VAD ÄR GREJEN?
Är dom som konstruerar tvättmaskiner sugna på att jävlas med folk som har brottom.?. "haha gubbar, idag ändra vi så att de 49 minuterna blir 55! muhaha"
Det är STÖRANDE och det kan banne mig inte vara så svårt att ställa upp den 5 min till så man slipper stå och vänta på maskin-fan.
Eller är det inte minuter på maskinen, isf SKRIV DET.
uh
_________________________________________


Gårdagens lunch. Söt-sur-stekt kylling med matvete, keso. Mymmz

Kommentarer
Postat av: Dad

Hej Tvättgubbe !

Jag funderade lite på "49" !

Min tanke e att det ser bättre ut miljömässigt

o ekonomisk om maskinen tvättar på 49 min än på 55 min. Sen hoppas dom nog att ingen kollar upp tvätt-

tiden vilket Du gjorde

En tanke från mej som har tid att läsa din blogg.

D e lite lugnare den här sista veckan innan jullovet.

Igår skickade vi julklappar till USA-folket.

Åsas föräldrar åker till NY idag.



Dad

2008-12-16 @ 11:27:13
Postat av: max

haha, har också tänkt på det där... min gissning är att den centrifugerar så länge den får ut en viss mängd vatten.

2008-12-16 @ 19:32:23
Postat av: Ollas

ahh.. du tänker så max. Mmm

borde maila electrolux om detta

2008-12-16 @ 23:34:25
URL: http://ollas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Träningskompisen